10 juni Businessvrouw in het nieuws: politieagente Sharon Koenders, koninginnedagdrama


Vandaag in Businessvrouw in het nieuws, de politieagente ' Sharon Koenders' die in de auto klom van de dader van het koninginnedagdrama in Apeldoorn vlak nadat het gebeurde.

In de nieuwste editie van het politievakblad 'Blauw' staat een interview met politieagente Sharon Koenders, biker bij de politie in Apeldoorn. Zij zag de auto recht op haar afkomen tijdens koninginnedag 2009 in Apeldoorn en kon de auto net ontwijken, maar nog belangrijker zij sprak met de dader vlak nadat het gebeurde.

''Op een gegeven moment hebben we gevraagd of het een bewuste actie was en dat beaamde hij. Mijn maatje en ik keken elkaar aan om te zien of de ander het ook gehoord had. Het was echt een aanslag. Dat deed wel wat met mij. Ik werd heel boos. Deze zinloze actie heeft zoveel onschuldige slachtoffers gemaakt. Ik vroeg me af: heb je wel een idee wat je hebt aangericht?'', zo schetste Koenders tijdens het interview de dramagebeurtenis van 30 april 2009.


De politie heeft altijd achtergelopen op het bedrijfsleven als het gaat om aantal werkzame vrouwen versus aantal werkzame mannen. Het laatste onderzoek dat ik heb kunnen vinden is van maart 2007, waarin staat dat 20% van de agenten vrouw is en 80% man. In de lagere schalen van de politie zijn meer vrouwen werkzaam, in de hogere schalen (bijvoorbeeld korpschef) is dit slechts 13%. Ik ben benieuwd naar de cijfers van 2008, zit hier al verbetering in. Wat vinden de vrouwen die bij de politie werken van deze aantallen? Komt dit door de risico's die dit vak met zich meebrengen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten