4 juni Businessvrouw ervaringen: Start van businessvrouw.nl blog

Al jaren ligt het idee klaar, maar nog nooit heb ik de tijd genomen om er iets mee te doen. Herkenbaar? Vandaag is het dan zover, de start van businessvrouw.nl blog en binnenkort dan ook de opening van mijn website businessvrouw.nl.

Een blog en site waarop ik graag met andere vrouwen ervaringen zou willen delen op carrieregebied; tips, uitdagingen, leuke business musthaves, trainingen en vooral ook door het delen van informatie geinspireerd raken en leren van elkaar.

Ik vind het ontzettend leuk om te horen hoe vrouwen een bepaald carrierepad zijn doorlopen en welke uitdagingen ze daarin zijn tegengekomen. Zijn dit uitdagingen die typisch voor vrouwen gelden of zijn het algemene uitdagingen waar zowel mannen als vrouwen mee te maken hebben tijdens het doorlopen van een carrierepad?


Zelf werk ik in de IT, bij een grote hardware multinational, ik werk in een businessomgeving waarin veel mannen werken en nog relatief weinig vrouwen. Het bedrijf streeft naar 35% vrouwen, maar dit is nu nog maar 12%, hoe komt dit? Toen ik bij dit bedrijf ging solliciteren was ik onzeker over mijn kunnen en met name gebrek aan kennis over IT producten en techniek. Zou dit een drempel kunnen zijn voor veel vrouwen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten